Zestaw sprzęgu ZW-4Lok

Zestaw sprzęgu ZW-4Lok

Rozwiązanie Dla Lokomotyw Nowej Generacji.

Zestaw Gniazdo GSN-4Lok + Kabel Dwuwtyczkowy ASWP-4Lok.

Zestaw sprzęgu ZW-4Lok składa się z:

Gniazda sprzęgu GSN-4Lok i współpracującego z nim kabla dwu-wtyczkowego ASWP-4Lok i jest wariantem wykonania zestawu sprzęgu typu ZW-2 ogrzewania pociągu, dedykowanym dla lokomotyw nowej generacji, gdzie obecnie na czole lokomotywy po lewej stronie, w miejsce dawniej stosowanego zestawu skrzynki rozgałęźnej z kablem i wtyczką oraz osłoną ASO, stosuje się tylko drugie identyczne gniazdo oraz jako wyposażenie dodatkowe kabel dwu-wtyczkowy, stosowany w przypadku konieczności awaryjnego połączenia lokomotywy
z wagonem. Rozwiązanie takie posiada jednak znaczącą wadę, związaną z zagrożeniem porażeniem obsługi prądem elektrycznym w przypadku uszkodzenia izolacji kabla dwu-wtyczkowego. F.A.E. FANINA S.A. opracowała rozwiązanie zestawu gniazda GSN-4Lok z kablem ASWP-4Lok, które całkowicie eliminuje zagrożenie porażeniem, gdyż w czasie operacji łączenia sprzęgu, zapewnia wcześniejsze połączenie obwodów uziemienia niż obwodów prądowych sprzęgu.

Gniazdo GSN-4Lok wyposażone jest w podwójny styk uziemiający, a jego kontakty uziemiające są połączone z uziemioną obudową gniazda. Do gniazda GSN-4Lok nie można wpiąć typowej wtyczki ASWP zgodnej ze standardem UIC 552, a jedynie specjalną wtyczkę
z podwójnym stykiem uziemiającym, do którego podłączona jest żyła uziemiająca kabla i rękojeść wtyczki. Dzięki temu wymuszona jest prawidłowość połączenia oraz prawidłowa sekwencja kolejności łączenia obwodów uziemienia i prądowych. Połączenie takie stosowane jest w sytuacji awaryjnej, gdy nie ma możliwości połączenia obwodów grzania z wykorzystaniem prawego (typowego) gniazda lokomotywy, do którego w normalnej pracy podłącza się kabel z wtyczką z wagonu.

Gniazdo GSN-4Lok spełnia również wszystkie funkcje typowego gniazda GSN z łącznikiem sygnalizacji załączonej wtyczki.

GNIAZDO GSN-4Lok

Dopuszczalne trwałe obciążenie prądowe

Zakres temperatur otoczenia:

Prąd „I” (A)

poniżej -10oC

800

-10oC ÷ 15oC

600

15oC ÷ 30oC

500

30oC ÷ 50oC

400

Pozostałe dane techniczne

Napięcie znamionowe

3kV dla prądu stałego lub przemiennego

Napięcie probiercze

12kV w ciągu 1 minuty

Stopień ochrony

IP55

Masa

11,5 kg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kabel ASWP-4Lok jest specjalnym, opatentowanym przez naszą firmę, dwu-wtyczkowym wykonaniem złącza sprzęgu ogrzewania, w którym jedna wtyczka dedykowana jest do połączenia z gniazdem sprzęgu GSN-4Lok, montowanym po lewej stronie lokomotywy (ze stykami uziemiającymi), a druga jest standardową wtyczką zgodną z kartą UIC 552. Jako złącze stosowany jest przewód WN o przekroju żyły głównej 1 x 185mm2 i żyły uziemiającej o przekroju min. 25 mm2, która chroni przed porażeniem prądem w razie pojawienia się napięcia na rękojeści wtyczki.

aswp-loc2 rysunek.tif

Podczas łączenia obwodów grzewczych za pomocą tego zestawu, w pierwszej kolejności należy wpiąć wtyczkę do gniazda GSN-4Lok. W przypadku uszkodzenia izolacji kabla lub wtyczki, wymuszona sekwencja wcześniejszych połączeń obwodów uziemiających przed prądowymi zapewnia bezpieczeństwo operatora.
W drugiej kolejności należy wpiąć drugą (typową) wtyczkę kabla do gniazda sprzęgu drugiego (zasilanego) pojazdu.

Dostępna jest również wersja z przewodem 1x185mm2+25mm2, spełniającym wymagania normy EN45545-2 kat. HL2 - oznaczenie dodatkowe „/F”, np. ASWP-3/F.