Szukaj
Close this search box.

Sprzęg ratunkowy (adapter) SAF-8490

Sprzęg ratunkowy (zwany też holowniczym lub pół-sprzęgiem), produkowany przez F.A.E. FANINA S.A. służy do sprzęgnięcia pojazdu wyposażonego w hak cięgłowy UIC z pojazdem wyposażonym w sprzęg automatyczny z głowicą typu 10 np. typu ZEa.
* Zgodnie z TSI osie haka i sprzęgu powinny być na tej samej wysokości od główki szyny.

Mała masa sprzęgu i unikalne rozwiązanie poziomowania sprzęgu, pozwalają na jego obsługę nawet przez jednego, przeszkolonego operatora. Istnieje możliwość zamawiania sprzęgu ratunkowego wyposażonego już w węże hamulcowe (długość 730 mm).

Podstawowe dane techniczne:

  1. Wytrzymałość na ściskanie – 250kN
  2. Wytrzymałość na rozciąganie – 400kN
  3. Odległość osi haka do płaszczyzny czołowej – 470 mm
  4. Masa sprzęgu ratowniczego ok. – 34kg
  5. Prędkość sprzęgania ok. – 0,6km/h

 

Sprzęg został zaprojektowany i wykonany zgodnie z normami :

PN EN 15020+A1:2011 Kolejnictwo – sprzęg holowniczy
PN-EN 15085 Spawanie pojazdów szynowych i ich części składowych.
F.A.E. FANINA S.A. jest zakładem certyfikowanym przez TDT, wg norm PN-EN ISO-3834 oraz PN-EN 15085 klasa CL-1 i posiada niezbędne uprawnienia do projektowania i wykonania kolejowych konstrukcji spawanych.

 

Szczegółowe dane techniczne na załączonej karcie katalogowej.

Jeśli prezentowany wyrób jest bliski Państwa wymaganiom, ale nie do końca im odpowiada – prosimy o kontakt. Większość naszych dzisiejszych wyrobów powstała właśnie we współpracy z naszymi Klientami.